The Jerk Theory och Terminator Salvation

Tittade för en stund sen klart på Terminator Salvation,den var faktiskt bra.Jag har inte sätt dom andra Terminator filmerna men det kanske jag borde jag vet inte.Jag måste säga att maskinerna eller om jag ska säga robotarna var ganska läskiga men filmen var jättebra filmad och den hade en bra storyline.Den andra filmen jag tittade på tidigare idag hette The Jerk Theory,den var oxå jättebra med en väldigt het kille i huvudrollen haha:)Här är trailerna för båda filmerna!!:)





Vilka roller skulle jag vilja ha?

Här om dan fick jag en fråga om vilka roller jag skulle vilja ha om jag blir skådespelare och då svarade jag,först i början skullle jag ta vilken roll som helst bara jag får vara med i filmen haha:)Men sen efter när man har varit med i några filmer och börjar få mer erbjudanden(om det heter så)så skulle jag välja såna roller som jag verkligen skulle vilja spela.Jag skulle vilja vara med i olika film genre som action,romatisk eller till och med skräck filmer.Fast jag har tänkt på det här med skräck filmer,jag gillar inte dom,sitter jämt och blundar om det kommer nått läskigt fast jag vet att det inte är på riktigt men jag lever mig in i en film så mycket så om nån t.ex gråter i en film så kan jag börja gråta haha till och med om det är något lyckligt,men kom ihåg inte alltid.Jag har också funderat på såna filmer som jag inte vill vara med i och det är såna där med antingen ormar eller hajar i sin handling absolut inte.Och när det gäller tv serier så skulle jag vilja vara med i(nu ska jag räkna upp några)heroes,supernatural,vampire diaries,prison break,lost,terminator:the sarah connor cronicles,csi,criminal minds,one three hill,gossip girl,smallville okej det här var ju inte några men aa det här är dom jag önskat jag var med i och såna här genre jag vill vara med i.En annan fråga var om jag skulle vilja ha huvudrollen och det är klart jag skulle vilja ha,det skulle vara jätte kul:)Men vilka roller/filmer tycker ni jag skulle passa i?Jag vill jätte gärna höra vad ni tycker så kommentera jätte gärna:)


Se bra ut på bild

Det är klart att man vill se bra ut och få komplimanger för det,men försöker vi imponera på nån eller vad kan det var hmm sitter och tänker på det.Egentligen är det ju bara en bild som man ibland tittar på.Som t.ex på skolfoton så fixar sig tjejer sig mer än killar,hur kan det vara så?.Jag har ingen aning,jag vet jag är själv en sån som alltid vill se bra ut på kort för om andra tycker jag ser bra ut så stärker det mitt självförtroende och det är ju alltid roligt att få såna kommentaren haha:)I bland kan jag ha konstiga frågor men alla tänker ju olika så då är det roligt att höra hur någon annan tänker om olika saker.Eftersom det här inlägget handlar om att vilja se bra ut på kort så tänkte jag lägga upp två bild som jag och min bääästa kompis tog idag.Dom blev ganska bra efter typ 100 försök haha:)

Snow is falling down!!

Innan jullovet önskade jag att det skulle komma jätte mycket snö,i alla fall så det skulle finnas snö över jullovet.För förra året så hade vi inte ens snö på julafton och det var ganska trist.Men det här året gick min önskan i uppfyllelse vilket jag blev jätte glad över,men nu så vill inte snön försvinna,det snöar och snö.Tro mig jag älskar snön men just nu känns det som att det är överdrivet mycket.Men vad ska man gör,det är bara att hålla ut och hoppas att värmen snart är här:)


Fascinated by space

Har ni nånsin tänkt på hur människo livet började eller hur allting fungerar i universum?Det har jag och det är så spännande.Det finns så många obesvarade frågor som ligger och väntar på att få svar.Tänk om det finns någon typ av människor på någon annan planet,hur ser de då ut?Gröna,blå,rosa?Då kan jag tänka mig att ni tänker på gröna utomjordingar hmm..i alla fall så önskade jag att någon kunde uppfinna en tidsmaskin så att man kunde åka bak i tiden och se hur det såg ut då,det skulle vara ganska coolt tycker ni inte det?Mitt val är då ganska klart om vad jag ska välja för iv-val till 3:n,det blir astronomi,det låter tråkigt men ändå spännande.Rymden är full av mysterier:D

Safetysuit-Anywhere but here

Hittade den här låten på youtube för nån dag sen.Det är en väldigt bra,vacker låt och den är verkligen romantisk oxå haha,den beskriver kärleks känslorna,sött som socker,tycker jag i alla fall:)

Big Dreams

Just nu sitter jag här i mitt rum och lyssnar på musik,jämt när jag hör glada låtar så börjar jag att tänka på mina drömmar som jag hoppas på att dom går i uppfyllelse eller alla saker jag vill göra.Jag vill resa jorden runt,dyka med tank och en massa andra äventyr man kan göra åå jag kanske vill hoppa fallskärm haha men det är bara ett kanske för jag är rädd för höjder hmm vad kan man mer göra??just det jag vill resa till något fattigt land o hjälpa människorna där,jag älskar när man gör nått bra eller hjälpsamt för någon och sen ser man på deras ansikts uttryck hur mycket de uppskattar det,man kan inte göra något annat än att blir glad.Min dröm är att bli skådespelare i USA och då vet jag att ni tänker aa visst det kommer ju inte hända och det är min tanke med,men jag håller fortfarande hoppet upp,just nu har jag teater som mitt iv val,(iv val=extra poäng till betygen)det är sååå himla roligt att hålla på med det,så jag har funderat på att ta teater fortsättnings kurs i 3:an.Så det ska bli kul.Here I come!!


Why is it hard?

Det här kommer vara ett seriöst inlägg så vart ska jag börja?
Jag är en sån tjej som alla tror är blyg och inte vågar nått men det är inte ett dugg sant.När jag är i skolan känns det som jag är en person och sen när jag kommer hem så blir jag en annan,varför kan man inte vara en person?Det är fråga.Jag tror att jag har två olika personligheter för att,på vissa ställen eller med vissa personer känner jag mig trygg,jag kan inte ändra mig nu för jag är rädd om jag ska vara ärlig.Samma är när man är nära nån snygging så blir jag nästan stum för jag vet inte vad jag ska säga.Det låter knäppt men nu ska jag nog inte skriva mer om mina problem,just nu haha:) 


Välkommen till min blogg!!

Hej allihop!
Äntligen är min blogg klar,tack vare min söta lillasyster.
Jag har ingen aning om hur jag ska börja,men jag tänkte bara välkomna er hit och jag hoppas att ni gillar det ni läser när jag väl har kommit igång med bloggandet. 
 


RSS 2.0